niedziela, 17 lipca 2011

Bułeczki drożdżowe - przepis

Podaję przepis dla wszystkich zainteresowanych bułeczkami.

500 g mąki
30 g drożdży
1 szklanka mleka
120 g masła
4 łyżki cukru
1 jajko
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka soli

Drożdże utrzyj z łyżką cukru i odrobiną ciepłego mleka. Odstaw w ciepłe miejsce, niech rosną. Pozostałe mleko zagotuj z resztą cukru i masłem.
Wsyp mąkę i sól do miski, dodaj rztrzepane jajko, oliwę, przestudzone mleko z masłem i cukrem, wymiejszaj.
Odstaw pod przykryciem na 10 min.
Zacznij wyrabianie; możesz to robić recznie lub malakserem.
Gdy ciasto będzie błyszczace i zacznie łatwo odchodzić od reki, zakończ wyrabianie, odstaw do wyrośnięcia na 30 - 40 min.
Gdy podwoi swoją objętość, zagnieć je i podziel na małe, równe kulki. Ułóż je luźno obok siebie na okrągłej tortownicy posmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą.
Poczekaj, aż urosną.
Posmaruj wierz odrobiną żółtka.
Wstaw bułeczki do piekarnika rozgrzanego do 180 st. C i piecz, aż się zarumienią.

Piekłam bułeczki już 2 razy z tego przepisu, ale drugim razem nie miałam "żywych" drożdży, użyłam więc drożdży instant i nie straciły na smaku. Na próbę zamiast oliwy z oliwek dodałam zwykły olej i też nie zauważyłam różnicy.
Przepis można sobie modyfikować w miarę potrzeb i możliwości.
Wyśmienicie smakują z konfiturą, ale z samym masłem też wybornie ;))

7 komentarzy:

  1. Od samego przepisu zgłodniałam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za przepis, na pewno wykorzystam.
    Dzisiaj robię parowańce z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za przepis!Pewnie się skuszę i wypróbuję,chociaż strasznie nie lubię wyrabiać ciasta drożdżowego,bo to jest ciężka praca!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham drozdzowe pod kazda postacia wiec serdecznie dziekuje za przepis!MIlego dnia zycze

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam na mojego bloga po odbiór wyróżnienia :)

    maba-handmade.blogspot.com/2011/07/dziekuje.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzisiaj będe robić :D
    Bo braciszek z żoną przyjeżdża heheheh : *

    OdpowiedzUsuń
  7. tam jest małe niedociągnięcie, kiedy i do czego dodać rozdrobnione drożdże ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...